top of page

עבודה בשטח עם אש ועשנים

עודכן: 17 ביולי 2022


בסדנאות הליקוט שאני מנחה יש חוק יסוד פשוט, אנושי ובסיסי - להשאיר את השטח נקי - כאילו לא היינו שם מעולם. הניקיון הזה עושה טוב לחיבור אל המקום ובבואי בבוקרו של המפגש, תמיד אדאג גם לנקות את מה שהשאירו האנשים שביקרו במקום הזה לפניי - מתוך אהבה לאדמה ורצון לתרומת דבר מה ממני כהערכה על המקום שבו אני משתמשת.

בגלל זה, במרבית מפגשי הקורס, אני מביאה כיריים לבישול וגז ולא מבשלת על עצים בשטח - על מנת להשאירו בלי עוד צלקת. אך יש מפגש בקורס שבו האש היא הכרחית - מפגש אליו מתנקזת כל יופיה של האש ותכונותיה האצילות - אם בחימום, הארה, איחוד הלבבות במעגל סביב האש, תקשורת פתוחה וקרובה, בישול והזנה וכן - רפואת הרוח של הצמחים - קטורות, שרפים ועשנים. אין ספק שטעם האוכל משתנה כשהוא מבושל על אש חיה או נצלה על גחלים. אין ספק שבאש עצמה יש הזנה שאין באמצעי חימום ובישול אחרים.

העבודה עם האש היא ייחודית ומיוחדת. במקומות מסויימים לומדים את העבודה עם האש ואיכויותיה משך עשרות שנים לפני שמחזיקים אש עבור השבט. כך נהגו בעבר לשבת מול האש האחת ולשתף בדילמות, בעיות וקשיים, לפתור את זה יחד מול אותה אש טובה - לשיר, לבשל, להכין רפואה, להתחמם ולהתפלל.

רגע לפני של"ג בעומר מגיע, מברכת אותנו בחיבור אל מקור האש, אל חסדיה ומתנותיה.

שנדע לעבוד עם האש הפנימית שלנו, עם האש החיצונית לנו - שתמיד תהיה במידה הטובה - לא שורפת ולא גוועת.


אפשר להזמין סדנת קטורות ועשנים - הרוח של הצמחים. 050-6335464




22 צפיות
bottom of page